KANELBULLENS DAG

Idag var det ju Kanelbullens dag! Bästa dagen ju (förutom semeldagen då)! Den som kom på dessa dagar (semeldagen, kanelbullens dag osv) var ju ett riktigt geni! "Jag vet, vi kommer på en dag då man ska äta bullar". Helt genialiskt! Såidag var det bullar som gällde. Efter skolan åkte jag & V hem till henne och på vägen köpte vi varsin kanelbulle :) Haha, sedan när vi kom hem så sa Vendelas mamma att dom hade fått jättemycket bullar över, så vi fick varsin till! Självklart så sa vi inte att vi hade ätit bulle innan, annars kanske vi inte hade fått en till, hihi.
Gjorde samma sak idag: när jag kom hem så sa jag lätt förvånad/glad: "Nejmen juste! Det är ju kanelbullens dag idag! Har ni köpt?" och då fick mamma ett sms från pappa där det stod att han hade köpt :)
Tre bullar på en dag, det är inget man får så ofta! Haha..

Så nu sitter jag här och trycker i mig min tredje bulle, efter att ha ätit en stor portionmat. Puh, skulle ha tagit den innan.. Sitter och smått spyr. Nej, skämta men jag är väääldigt mätt iaf.

Nu ska jag gå och lägga mig. Visst är det jobbigt med föräldrar som tjatar och tjatar och tjatar på att man ska gå och lägga sig? Visst, tånårsdottern är framme, men faktiskt: Jag VILL INTE gå och lägga mig sent - tvärtom, jag vill få absolut minst 9 timmar sömn varje natt. Så jag försöker gå och lägga mig i tid och det INGEN SOM HELST NYTTA att två föräldrar tjafsar på en. Då blir man ju bara stressad och gör allt jätteslarvigt och blablabla!

Så nu ska jag slänga i mig bullen och sedan krypa till kojs (hahaha, vem kom på det där uttrycket?? Skitkul ju :D)





Hihi, känner mig lite töntig som posar med en bulle i handen.. men vad ska man annars göra?? ;)


Kommentarer
Postat av: elin

vill också ha en bulle D:

2010-10-05 @ 19:20:56
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: It's Emmi

Kanelbullens dag är bäst! :D

2010-10-05 @ 19:24:24
URL: http://itsemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0