MÄRTA

Somnade ca halv ett igår, så jag sov som en stock fram till nio. Låg kvar och slumrade till halv 11. Så skönt! Så är det alltid! Att jag vaknar för tidigt och då är jag så trött att jag ligger kvar och bara blundar för att jag inte orkar något annat. När jag har legat där ett tag så att jag är pigg nog, så går jag upp.
Hanna är precis tvärtom! Hon vaknar när hon ska (och det brukar vara vid typ 8...) och studsar upp, pigg och glad. När jag sover över hos henne så blir det oftast så att jag vaknar runt 11, sedan kommer Hanna och då frågar jag "har du varit vaken länge?". Då svarar hon: "Ja, jag vaknade vid nio ungefär, så jag har ätit frukost!" Hahaha! Och senare samma dag så gnäller hon ofta över att hon är trött. Inte på ett jobbigt sätt då! Hahah, så gullig ;)

Det var kul igår iaf! Och nu tänkte jag berätta lite mer om deras hund!

Jag träffade Märta första gågen i somras. Då var hon 8 veckor gammal och hur liten och söt som helst. Men framför allt, så var hon GALET SPATTIG! Hon sprang runt och flämtade och hängde med tungan,  studsade runt, fram och tillbaka och nafsade: WILD AND CRAZY!
Det roliga är att hon precis likadan som i somras! Självklart har hon ju växt - iaf magen, haha! En liten tjockis har hon blivit! Nej skoja, men mullig är hon - men det är såå gulligt ju! Älskar tjocka hundar - och katter. Härliga djur... Alltid när jag ser en supersöt hund så tänker jag direkt: "Åååååh vad jag vill skaffa hund! Mamma? Pappa?" typ, men när jag kommer hem så ändras det i huvudet: "Neeeej, fy vad jobbigt. Gå ut kl 7 på morgonen.. inget för mig." Och det är väl bra det, för jag skulle aldrig orka ha hund, även om jag älskar dom! Men det blir nog för mycket...

Här e bilder från i somras - och nu - på lilla Märta :)








Och så den sötaste bilden:



Så dj***** söt!!! Håller ni med? :D

Och från igår, ett par månader senare...



Fick liten puckelryggsvarning på den där bilden, men so what...



Okej, inte så gulliga bilder senaste, men hon var mycket gulligare IRL såklart! Hon var exakt likadan, bara lite rundare som sagt. Underbar hund! :)

Nu ska jag ringa nån så får jag se vad jag gör av den här dagen.

Puss på er! ♥


Kommentarer
Postat av: ellie

Guud vilken söt hund!!!! :)))

2010-09-26 @ 11:57:51
URL: http://muppellie.blogg.se/
Postat av: danielle'

Åh gud vilken söt lite rackare! Uper söt asså! :D Vad heter den? :)

2010-09-28 @ 22:07:41
URL: http://lifeofdanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0