MINA VÄSKOR

Tänkte berätta lite om mina väskor!



Ni har nog hört talas om "skotjej eller väsktjej?". Jag är faktiskt väsktjej. Jag älskar skor också, men väskor... Gillar det bara mer :) Vad är ni? Väsktjej eller skotjej?

Jag har inte så jättemånga väskor, 7 stycken. Och nu ska jag berätta lite mer om dom!

                                                     Börjar med min favoritväska:

         

Min väska från Italien! Älskar den, den ärinte lik nån annan av mina väskor. Älskar färgen, modellen och det lilla, diskreta mönstret, de små ränderna. Den har t.o.m. ett litet lås med en nyckel! Så gulligt :) I väskan så finns det även ett extraband, så man kan ha väskan som axelväska! Den rymmer också det viktigaste, skolböcker också. Perfa ju! Köpte den i en stad vid Maggioresjön. Kostade 40 euro! Och han som jag köpteväskan av var jättelik David Villa (en fotbollsspelare)!




Denna väska är min mammas gamla faktiskt! Hon köpte den på Esprit i London. Denna väska brukar vara min shoppingväska. Den är smidig och man får plats med mycket. Den har många små fack också i alla möjliga storlekar, det äger! Den funkar också som skolväska. Gillar den jättemycket! Tygväska med små detaljer :)



Den här tror jag är på 2:a plats som favoritväska! Jag köpte den på en flygplats i Tyskland i en Nike-affär. Den här har jag mycket i skolan: det får plats med mycket böcker och det finns många fack, både stora och små, med dragkedja och utan. Riktigt snygg är den också! Materialet är läder. Banden ser ut att vara svarta, men faktum är att dom är lite marinblåa faktiskt. Blev kär i den så fort jag såg den :)




Denna väska är köpt på Kreta. Jag och mamma var där förra påsken! Det stod att det var av märket Roxy (som jag ääälskar!), men sedan så fatta jag att det var en Adidasväska. Konstigt... Snygg är den iaf! Jag använder den bara i skolan. Den är ganska praktisk, eftersom det är en lång, smal modell, perfekt för böcker! Dock är den lite jobbig eftersom den inte har några fack alls, så jag får ha ett litet extraficka i väskan! Det suger... dessutom så är modellen ganska platt, så det är lite svårt att lägga i t.ex. tröjor elr så. Men jag älskar den ändå ;)




Denna älskade väska fick jag av min unerbara kompis Anna när jag fyllde 12! Hon har en likadan fast blå, det är den ni ser där uppe :) Hon hade frågat mig innan min födelsedag: vad önskar du dig? Jag ba: en tygväska! Och så frågade hon några dagar senare: Gillar du min väska? Haha, då förstod jag att hon tänkte ge mig en tygväska! Älskade hennes väska, Jag hade fått låna den några gånger. Min fröken i femman sa: "nej men gud vilken snygg väska Sara hade då! Jättesnygg!" Så gick hon till vår parallellklass lärare: "Titta, vilken fin väska hon har!" Andra läraren: "Ja verkligen, jättefin!" Haha, så den är älskad. Tack så mycket Anna!
Den är stor och rymlig, man kan klämma ner kläder och massa grejer där i! Väldigt töjbar. Har använts flitigt ;)




Sist men inte minst! Den här är faktiskt också mammas gamla, men jag tror att hon har använt den en gång elr nåt, haha. Hon köpte den i en liten butik i Italien (för typ två år sedan). Den här väskan använder jag mest som sommarväska. Då är den perfekt! Ganska liten och smidig, samtidigt jättesöt! Får plats med det mesta och det finns ett litet fack med blixtlås. Perfa!

Det var alla mina väskor! Har en tygpåse också och en väska till, men Anna lånade den för ett tag sedan, så den är hemma hos henne. Den får jag berätta om en annan gång!

Nu sticker jag iväg och möter upp Elsapelsa! Time for shopping!

Vi hörs efter shoppingen ♥





Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack :) jag blev jätte glad när jag fick den :)

2010-09-19 @ 16:14:10
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: fjorre14@pa

jag är väsktjej oxå:*<333333333333

2010-09-19 @ 20:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0