ORIENTERING I REGNET

Hej på er!

Förlåt för sent inlägg. Samma utsäkt som igår, har pluggat till NO-provet med H & V. Efter skolan stack vi hem till Vendela och direkt bakade vi chokladbollar! Dom hade vi tänkt äta medan vi pluggade. Då gjorde vi en lite rolig grej: vi ställde frågor till varann och om man hade rätt så fick man ta en sked chokladbollesmet! Smart va? ;D Men efter ett tag blev vi så sugna att vi ändrade regeln: att alla fick ta en sked smet när någon hade rätt. Haha! Efter ännu ett tag så blev vi ännu mer sugna och då sa Vendela surt: "Nej, nu bara äter vi! Jag orkar inte med det här längre!" Och så gick det 3 sekunder och sedan var allt som bortblåst! ;)
Det är alltid så att jag slänger i mig allt på en gång, medan dom andra bara har tagit två tuggor! Då försvarar jag mig med min "klockrena kommentar": "Jag njuter mer när jag äter snabbt". Hahaha. Såhär ser våra pluggdagar ut! Nej, skoja bara. Sådana här roliga (och goda!) händelser inträffar bara ibland.. lovar... "lovar"... ;)

Åååååååh. Idag hände världens hemskaste grej: orientering långt borta från vår skola. Idrott var vår sista lektion, så det utnyttjade våran gympalärare och bestämde att vi skulle orientera. Ganska långt ifrån skolan! Så vi fick först cykla dit sjäva - och SÅKLART börjar det regna PRECIS när vi ska cykla iväg! Blev säkert 0-gradigt också...
Väl framme fick jag orientera själv, efter att vår lärare sagt att man inte fick springa tre (Hannah hade ingen att springa med, så då tänkte vi att hon skulle springa med mig och V. Men det fick man absolut inte). Eftersom att jag hade skadat knät, skulle jag GÅ och ta kontroller medan Hannah och Vendela skulle springa tillsammans. Kul liksom... Svinkallt och tråkigt. Hade ingen tidspress i alla fall, DET var skönt. Efter allt cyklade vi snabbt till Vendela.



Syns det att jag har varit ute i regnet? Inte? Kolla på mitt linne och hår!





Efter regnet...



... och i vanliga fall.

Kommentarer
Postat av: emilia

hoppas att du blev torr om fötterna fort efteråt!

2010-10-07 @ 21:28:00
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: ISOLINA

Åh, är själv från Italien - hade aldrig kunnat se att bilden var därifrån! :)

2010-10-07 @ 22:37:22
URL: http://isolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0