MUFFINS

Hallå allihopa!

Förlåt för sen uppdatering, men jag har haft fullt upp i eftermiddag, haha! Vår klass ska göra en klassaktivitet och vi har bestämt att vi ska åka till Boda Borg! Skitkul, det är som olika rum med hinderbanor. T. ex. att man ska hitta olika saker, eller klura ut någonting, eller inte nudda marken. Lite sådana grejer! Låter skittråkigt när jag berättar om det, men det är verkligen jättekul! Har varit där med familjen och med mitt gymnastiklag för några år sedan och det har vari så himla roligt. Ska bli kul att åka dit igen! Vi ska vara där en hel dag. Längtar!!
MEN - självklart finns det ett "men" - så får det inte kosta pengar (någon skolregel i Sverige). Så alla ska samla in 160 kr per person till på fredag. Då sa klassföräldrarna att vi kan sälja bullar elr nåt liknande. Men jag och mina kompisar orkar inte gå runt och knacka dörr - skulle aldrig själv köpa bullar av några 13-årstjejer! - så vi ska sälja till våra föräldrar :) Haha, men mamma köper i alla fall! Haha..

Lättare sagt än gjort. Dom första muffinsarna blev ganska bra, bara att blåbärna sprack så alla blev helt blåa. Tempting.. Men chokladmuffinarn var det vi skrattade åt! Det kan man verkligen kalla FAIL. Kolla bara:

INNAN ugnen:

 

I ugnen:







Just det, detta var våra fina blåbärsmuffins (vars smet som jag och Hannah åt upp halvt):




Ända ganska lyckade iaf!

Så, vilka hade ni valt: våra fantastiska muffins eller Fokis cupcakes?? ;)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

hahaha era muffins såklart! ;D



svar: jaa det är väldigt skönt! :)

2010-10-25 @ 21:32:15
URL: http://jiaess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0