BABYSITTING - FOR THE FIRST TIME

Hej på er! Idag har jag gjort en väldigt ovnalig grej (för mig). Jag har suttit barnvakt! Vendela passar en supergullig liten kille på 5 år varje tisdag i 1 ½ timme och idag fick jag vara med! Först trodde jag att den lilla pojken inte alls skulle gilla mig, trodde att det skulle bli typ "Åh nej, nu kommer hon och förstör", för han älskar Vendela verkligen, så jag skulle känna mig så taskig om jag skulle komma mitt i allt och förstöra det roliga. Men så blev det inte! Han gillade mig faktiskt ganska mycket tror jag :) Vi hade jättekul, han var så gullig och snäll så! Han är "Star wars lego och tv-spels-fan"-typen, så vi snackade ganska mycket om Super Mario. Haha, det var kul att se hur intresserad han var!
Vi hämtade honom på dagis först och då pratade han ganska mycket. När vi kom hem fick han en bulle för han fick ingen igår! "Vad hemskt!" var min kommentar, haha. Sedan fortsatte vi på den nyttiga fronten och bakade chokladbollar som vi åt framför Scooby-Doo 2! Han hade jättekul, liksom vi och chokladbollarna var riktigt goda! När hans mammma kom ville han inte gå därifrån ;)

Har funderat lite på det där med barn på senaste tiden. Visst, det är ju lite tidigt att tänka på det nu, men det är ändå lite kul att leka med tanken. Just nu är jag inte alls sugen på att skaffa barn i framtiden. Visst, jag älskar barn, men det känns som om dom tar upp tiden på nåt sätt... Jag vet, nu tänker ni säkert "Vilken hemsk människa, barn förbättrar ju livet!", men det känns ändå som om barn inte skulle ge mig så mycket. Det är lite sårt och förklara...
Idag t ex, medan jag stod och väntade på att Vendela skulle hämta Rufus uanför dagiset, så kollade jag på två mammor med sina barn. Först tänkte jag: "Nejmen det är klart jag kommer skaffa barn! Titta så mysigt det verkar!" Men efter typ två minuter så så hade jag ändrat min uppfattning om barn totalt: "Nejmen usch vad jobbigt det verkar. Dom begränsar ju bara livet!" 
Men, jag kommer ju så småningom ändra mig. Det vet t.o.m. jag! Fast just nu känns det mer som om jag kommer leva med en sambo och en hund vid 40 bast, haha! MEN: om jag får en tjej ska jag nog döpa henne till Cecilia. Tycker det är ett så himla fint namn. Visst? Fast det får jag nog diskutera då ;)



 
                                                                                          Min framtid? Ersättning av barn? 


Kommentarer
Postat av: hannah

Vad tycker du om hösten ? ♥ :)

2010-10-05 @ 20:24:24
URL: http://hannahanderssson.blogg.se/
Postat av: Hannah ♥

Tack! Jag gör gratis designer om du är sugen :)

Men jag tycker som dej!

2010-10-05 @ 20:32:44
URL: http://hannahanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0