FARFAR

Godmorgon :) Bloggade aldrig igår igen, men jag hade annat att tänka på.

Farfar har dött nu. Vi fick reda på det igår en stund efter att jag kommit hem från fotokursen. Farfar hade knappt vari vid medvetande sitt sista dygn, men pappa, min farbror och farmor hade suttit och hållit honom i handen när han slutade andas. När han slutade besvara kontakt, när han inte klämde tillbaka när man tog honom i handen, när han slutade äta och dricka.

Det kom lite som en chock, även om vi visste att han inte hade så mycket kvar att leva. Han var ganska pigg i måndags, sista gången jag träffade honom, så en liten låga hopp hade ju tänts. Men den lågan släcktes när mamma svarade i telefon och jag hörde pappas röst och mammas reaktion.
Självklart började jag gråta, jag grät och grät och grät. Adam och jag var ju helt förstörda. Men det underligaste var att jag kunde gråtit mycket mer, men det kunde jag inte. Och det var för att jag inte kunde förstå det. Jag visste ju faktan att han var död, men psykiskt kunde jag inte förstå att jag aldrig mer skulle träffa honom. Det förstår jag inte nu heller och det kommer nog ta en tid tills jag fattar ordentligt. Det kan vara för att jag innerst inne inte VILL erkänna att han är död. Farfar betydde så mycket för mig, och när jag tänkte tillbaka på alla minnen så kom det ju några attacker att jag aldrig kommer kunna sitta i hans knä mer medan han berättar historier. Jag kommer aldrig se honom le eller höra honom skratta. Det är sjukt och det är väl därför jag inte riktigt kan förstå: han har varit en del av mig hela livet och nu är den borta.

Jag bestämde mig i alla fall för att gå till en kurator och prata ut ordentligt. Självklart så har jag pratat med mamma och pappa och jag har berättat det för H & V, men jag känner att jag måst få prata av mig med någon som jag inte känner. Dom kan ju sitt jobb, så det kommer nog kännas lite som en befrielse.

Nu ska jag till skolan iaf. Tog ledigt hela morgonen, så jag kan öva till pjäsen. Och jag tror ända inte jag kommer bli gladare att gå runt här hemma. Det ska bli skönt att träffa lite kompisar och bara inte tänka på det.

Ta hand om er ♥

                     

Har på mig min fina brosch som jag fått av farfar. Blir faktiskt glad att bära den, den påminner mig om honom och det känns som om han är med mig ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

sv: Ja, jag gillade den med! Tyckte den var lite för dyr, annars hade jag garanterat köpt den! :D

2010-11-25 @ 18:55:08
URL: http://fozzies.blogg.se/
Postat av: TVILLINGARNA

=)

2010-11-25 @ 19:15:40
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Tina

Fin bild =) Kramis

2010-11-25 @ 19:29:40
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Emelie♥

Tack så hemskt mycket! <33

2010-11-25 @ 19:31:50
URL: http://littledesigner.blogg.se/
Postat av: tusse

Kul att du ville vara med i dagens blogg! Vinnaren dras i morgon! jag säger till när den e dragen :)

2010-11-25 @ 19:42:13
URL: http://tussex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0