Middag a la syskon

Adam, min storebrorsa och jag har lagat middagen idag! En pastarätt med räkwok, den var grym! Vi lagar typ aldrig mat själva, men idag hade vi inga träningar så mamma och pappa tvingade oss typ, haha. Här är receptet:

För 4 personer:

- ca 1 kilo oskalade räkor, 300 g skalade
- 1 purjolök
- 100 g sötmandel
- ½dl sesamolja
- 1 msk curry
- 150 g färsk spenat
- ½ dl stark grönsksbuljong, av fond eller tärning.

Servering:
4 portioner nykokt pasta, t ex tagliatelle.

Gör såhär:

1. Skala räkorna och skär purjon i 1 cm breda bitar.

2. Skålla, skala och klyv eventuellt mandlarna på längden. Fräs dem i sesamolja i wok eller stor stkpanna ett par minuter på måttlig värme och tillsätt curryn.

3. Öka värmen, tillsätt purjon och fräs någon minut. Vänd ner spenat och räkor, häll i buljongen och låt allt hastigt bli genomvarmt.

4. Servera genast mer nykokt pasta.

(Jag har kopierat receptet från våran kokbok)

Jag rekommenderar verkligen den här rätten. Den är supergod och lätt att laga, mycket lättare än man tror!

Bjuder på lite bilder från matlagandet:


               


             

             

              

             

              

              

             



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0